چشمانی به سیاهی شب............

 

 

جعبه مداد رنگی هایم 

دگر رنگ و نشانی ندارد 

آنها ترسیم می کنند یک چهره ای مبهم 

چشمانی به سیاهی شب 

اما پر از ستاره با تلألوئی چشمگیر

ستارگانی که دانه دانه  

گونه هایش را ستاره باران می کنند

آنها هر کدام بیانگر یک کتاب الم و اندوهند   

لبهائی به سپیدی روز 

اما نشانگر خستگی های ناتمام از دنیا

قلبی شکسته تر از آنچه که 

هرکدام شما ها می اندیشید  

در این جعبه مداد رنگی 

دگر مدادی بجز سیاه و سپید نمانده  

پاک کن لبخند ها را پاک کرد 

چشمانی به سیاهی شب 

دلی به گرفتگی آسمان تیره دل 

قطره هائی از جنس ستاره

با تلالوئی چشمگیر 

اکنون غلطان بر روی 

گونه های یک ناشناس 

بغضی به عظمت یک رعد 

اما خموش 

در سکوت شبی 

به بلندای یلدا 

گریستن در سکوتی مبهم 

رسام چه زیبا رسم کرد  

این همه .................

 آنکه در .......................  

 

   شاعر: مریم فارسی

  

 

نظرات 3 + ارسال نظر
کسری دلیر شنبه 10 مهر 1389 ساعت 00:47 http://iethfaculty.wordpress.com/

حال من دست خودم نیست-دلم از کسی گرفته-که می خوام براش بمیرم--باز سرنوشتو, انتهایی, آشنایی-باز لحظه های غم انگیز جدایی-باز لحظه های نا گزیر دل بریدن-باز هم آخر راه و حس تلخ نرسیدن-پای دنیای تو موندن-مثل عاشقهای عالم-تا منو ببخشی آخر-تا دلت بسوزه کمتر--مثل آینه روبرومه-مثل با تو بودن من-دارم از دست تو میرم-عاشقی کن-منو نشکن

کسری دلیر شنبه 10 مهر 1389 ساعت 00:49 http://iethfaculty.wordpress.com/

کمی تلخ تر شده قهوه ی هر شب بی گریه ی ما
می خواهی گریه کنیم شیرین شود؟
دستانم را می بندی آرام
هوار نمی کنم چسب بر دهانم مزن
داری مرا به قتلگاه می بری امشب؟
این نگاهت درد دارد و شادی توئمان
هان پس قهوه بی قهوه
از نیمه جان شدن برایم بگو سخت است؟
می شود به باران اندیشید و خون داد
یا باید تنها به فریاد ناتوان شیر قهوه دهم
و برایش از بی مادری ابر آواز کنم؟
کمی برایم از خنجر بگو
خوب تیزش کرده ای؟
دل اسماعیل و جان بز ندارم
زود آزادم می کند نه؟
قدرت دارد دستان زیبای خوش عطرت نه؟

کسری دلیر شنبه 10 مهر 1389 ساعت 01:01 http://iethfaculty.wordpress.com/

این دلنوشته واقعا جالب بود...

در یک رود دو بار نمی توان پا نهاد زیرا بار دوم که پا در رود نهم نه رود همان است که بود نه من...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد